۳۳اشتباه در طراحی سایت را براتان می نویسم...جالب هست سعی كنید بخوانید...
۱)عدم درج قیمت محصولات: برای بعضی از مشتریان یافتن سریع قیمت اجناس مهم است.
۲)موتور جستوجوی انعطاف ناپذیر: بسیاری از موتورهای جستو جو كاربر را ملزم به ورود پارامترهای زیادی می كنند.


۳)پیمایش عرضی صفحات وب: كاربران علاقه ای به پیمایش افقی صفحات ندارد.
۴)اندازه فونت ها و متون: به خصوص افرادی بالای ۴۰ سال با حروف نازك یا كوچك مشكل دارند و باید ترتیبی اتحاذ شود تا از طریق مرورگر امكان تغییر اندازه فونت ها فراهم شود.  
۵)متن زیاد: معمولا سایت های حاوی متن های حجیم , خسته كننده هستند.
۶)پنجره های باز شوی خودكار: كاربران ترجیح میدهند كه خودشان مقصد را تعیین كنند.
۷)جمع آوری آدرس های پست الكترونیكی بدون هیچ روند امنیتی: كاربران بایدبرای وارد كردن آدرس E-mail خود , كاملا مطمئن و متقاعد باشند.
۸)آدرسهای طولانی و پیچیده صفحات: انتخاب یا كار بر روی آدرس های بیش از ۷۵ كاركتر دارند, مشكل است.
۹)پیوند E-mail در مكان نا مناسب: E-mail باید كاملا برجسته , مشخص و در مكانهای مناسب بوده و از پیوندهای معمول صفحه تفكیك شود.
۱۰)بازگشت كنند یا ناموفق به صفحات قبل: كلید Back دومین دكمه مورد استفاده كاربران است.
۱۱) رابط گراافیكی (GUI) برداشت غیر استاندارد: براشت كاربر از عناصر و اشیای موجود در برنامه ها تثبست شده.
۱۲)نبود بیوگرافی در سایت ها: وجود بیوگرافی باعث ایجاد اطمینان در بازدیدكنندگان سایت می شود.
۱۳)ضعف ارشیو: در اغلب مواقع لطلاعات قدیمی هم مورد استفاده كاربران قرار میگیرد.
۱۴)پیوند های متعد برای رسیدن به صفحات خاص: كاربران مایل به استفاده مكرر از پیوند ها برای رسیدن به هدف نیستند.
۱۵)استفاده بیش از موعد از امكانات پیشرفته: استفاده از امكاناتی مانند CHAT , ایجاد انجمن هایگفت و گو , E-mail رایگان , نقشه ۳ بعدی سایت و غیره , بار مالی زیادی را برای مدیران سایت تحمل می كنند.
۱۶)بار گذاری كند صفحات: وجود گرافیك های سنگین , آزار دهده خواهد بود.
۱۷)ساختارهای تبلیغاتی: كاربران معمولا از مشاهده ساختارهای تبلیغاتی خودداری می كنند.
۱۸)طراخی اختصاصی برای افراد خاص: سایت باید كاملا برای تمام كاربران اینترنت (نه فقط متخصصین)قابل استفاده و گشت زنی باشد.
۱۹)رسالت و هدف نا مشخص سایت: باید نو سایت از نظر جنبه های تجاری یا اطلاع رسانی مشخص شود.
۲۰)پیوند به سایت های دیگر: به دلیل فلسفه و ساختار متفاوت طراحی در سایتهار مختلف , نباید تعداد پیوندهای خارج از سایت زیاد باشد.
۲۱)فراموش كردن هزینه پشتیبانی سایت: بودجه پشتیبانی و نگه داری باید حداقل به اندازه ۵۰ درصد هزینه راه اندازی سایت در نظر گرفته شود.
۲۲)تلقی از سایت به عنوان یك رسانه دسته دوم: سایت با تلویزیون , روزنامه یا بروشور تفاوت های اساسی دارد.بنابراین نباید از آنها كپی برداری كنیم.از طرفی ارتباط ما را به عنوان یك رسانه تمام وقت با افراد متعددی برقرار می كند و نباید آن را دست كم گرفت.
۲۳)پیوندهای تكراری از نظر محتوا: مثلا پیوند یك تبلیغ بعد از ورود به آن , نباید حاوی همان پیوند تبلیغ در صفحه باز شده باشد.
۲۴)تلقی یكسان از اینترنت و اینترنت: در اینترنت داخلی اهداف و كاربردهای مرتبط با امور شركت مدنظر است.ولی اینترنت یك مكان عمومی است.
۲۵)عدم قبول مهندسی بهروری و بازار: رد خواسته های بازار , به منزله رد نیازهای كاربران است.
۲۶)استفاده از قاب ها و صفحات چند فریمی: این موضو برای چاپ و آدرس دهی صفحات , مشكلاتی را در بر داررد.
۲۷)انیمیشن و متون متحرك: تمركز بازدید كنندگان از سایت را بر هم میزند.
۲۸)صفخات غیر قابل بازگشت: عدم وجود پیوند برای بازگشت به صفحه اصلی و صفحات دیگر مشكلی بزرگ در تحلیل سایت است.
۲۹)نوار مرور(scroll) طولانی: مرور كردن صفحات به طور كلی جالب نیست.
۳۰)ضعف در راهنمایی سایت: كاربران نباید هنگام گشت زنی تنها بماند.
۳۱)استفاده از رنگهای غیر استاندارد برای پیوند: هر رنگ معنایی دارد.
۳۲)اطلاعات قدیمی در سایت: باعث كاهش اعتبار و ارزش سایت میشود.
۳۳)عدم وجود بخش جست و جو: بخشSearch باید به سایت های با بیش از ۱۰۰ صفحه , اضلفه شود.

دوستان مي توانند مقالات در اين موضوع را از اين سايت ببيند  www.aftab.ir

معرفی گروه نرم افزاری دیما

گروه نرم افزاری دیما یک گروه با دیگاه باز متن و انتشار رایگان است ، این گروه در سال 84 با نام میترا تاسیس و در سال 88 به گروه دیما تغییر نام داد ، محصولات این گروه عمدتا رایگان و در جهت توسعه وب فارسی ارائه شده است ، این گروه محصولات زیادی را تا کنون بر روی وب منتشر کرده است که از آن جمله میتوان به سیستم های مدیریت محتوای جوملا بیس اشاره کرد. این گروه افتخار دارد تا بسیاری از سایت های علماء و سایت های اشخاص معتبر را طراحی یا پیاده سازی نموده است.
خدمات این گروه محدود به وب بوده و تولید قالب وب سایت و نرم افزار های کاربردی بر روی جوملا از اصلی ترین فعالیت های گروه می باشد. این گروه متشکل از تعداد زیادی شرکت نرم افزاری و وب سایت های اینترنتی می باشد که خدمات همگی این وب سایت ها در زمینه وب می باشد.

ارتباط با ما

دفتر مرکزی: بندرعباس ، بلوار شهید افروز شهابی ، کوی ولیعصر یاس 1
کد پستی: 7919777371
تلفن های تماس(6خط):09124195066-09358006036
ایمیل: r.balvardi@gmail.com, info@dima.ir
سایت: www.dima.ir

Template Design:Dima Group