اكنون داشتن ايستگاه اينترنتي به رويدادي همه گير تبديل شده است و كم كم هر كاربري دوست دارد در گستره ي جهانگير اينترنت براي خودش گوشه اي داشته باشد اداره ها وسازمان ها كه جاي خود دارد هم اكنون بسياري از حوزه ها و معاونت ها در وزاتخانه هاي گوناگون به ايجاد ايستگاه هاي اختصاصي در اينترنت روي آورده اند كه رويداد خجسته اي است. اما در طراحي ايستگاه ها بايد به نكاتي توجه داشت تا بازديد كاربران مختلف از اين ايستگاه ها، بازديد اول و آخرشان نباشد. طراحان اين ايستگاه ها از برخي كارها بايد حتماً خودداري كنند، كه برخي از آنها عبارتند از:



1- ناممكن ساختن گشت وگذار در ايستگاه اينترنتي
بازديد كنندگان از طراحي چيزي نمي دانند و هر گونه پيچ و خم زيادي در ايستگاه اينترنتي آنها را فراري مي دهد. بنابراين به طور مداوم بايد ايستگاه را از اين نظر بهينه سازي كرد كه ايستگاهي خوش دست و" آسان گشت" ارايه شود.
2- بيشتر بودن تبليغات از مطالب:
هيچ كس از پول درآوردن بدش نمي آيد اما اگر تبليغات در ايستگاه اينترنتي بيش از مطالب و محتوا باشد، شست بازديد كنندگان خبردار مي شود و ديگر به سراغ چنين ايستگاهي نمي آيند. بازديد كننده هم كه نباشد  پس تبليغات، پشيزي نمي ارزد.
3- كوتاهي در نگهداري ايستگاه:
ايستگاهي كه اطلاعاتش بيات و منسوخ باشد يا خطاهايش مزمن باشد براي هيچ بازديد كننده اي گيرايي ندارد. اگر " به هنگام سازي" روزانه ممكن نيست، به طور هفتگي بايد اطلاعات را نوسازي كرد.
4- سؤال پيچ كردن بازديد كنندگان:
كسب اطلاعات درباره ي بازديد كنندگان ، فكر بسيار خوبي است ؛ اما اگر چنين كاري كلافه كننده باشد،بازديد كننده عطاي ايستگاه را به لقايش مي بخشد.
5- پيشرفته سازي بيش از حد ايستگاه:
استفاده از ابتكاري ترين و تازه ترين فناوري ها در ايستگاه اينترنتي كار بسيار خوبي است ، اما افراط در آن سبب مي شود كه براي بازديد كنندگان دردسر ايجاد شود. براي مثال مرورگرشان قفل كند!! يا رايانه بازديد كنندگان از پس بازكردن صفحه ها برنيايد.
6- از كار انداختن مرورگر بازديد كنندگان:
هيچ چيز به اين اندازه بازديد كنندگان را كلافه نمي كند و اين اغلب به علت ضعف برنامه نويسي در طراحي ايستگاه اينترنتي است.
7- استفاده از جلوه هاي صوتي:
در اكثرمواقع گذاشتن جلوه هاي صوتي روي ايستگاه هاي جدي، كار اشتباهي است چون كاربران بسياري در محل كارشان ممكن است به بازديد ايستگاه بروند و پخش ناگهاني يك آهنگ باعث مي شود كه ديگران فكر كنند كاربر مربوطه دارد بازي مي كند!!
8- استفاده افراطي ازتصوير:
تصوير ، باعث كندي باراندازي صفحات مي شود و اگر زياد باشد سبب مي شود ايستگاه به جاي آن كه در عرض چند ثانيه پديدار شود ، چند دقيقه اي كاربر را معطل كند. در اين هنگام ممكن است كاربر با استفاده از جستجوگرها به سراغ ايستگاه هاي ديگربرود.
9- محل نگذاشتن به بازديد كنندگان:
اگر كاربري به موضوعي در ايستگاه اينترنتي علاقهمند شد و با دست اندركاران ايستگاه هم تماس گرفت و پاسخي دريافت نكرد، صد در صد سرخورده مي شود.

سايت تبيان

معرفی گروه نرم افزاری دیما

گروه نرم افزاری دیما یک گروه با دیگاه باز متن و انتشار رایگان است ، این گروه در سال 84 با نام میترا تاسیس و در سال 88 به گروه دیما تغییر نام داد ، محصولات این گروه عمدتا رایگان و در جهت توسعه وب فارسی ارائه شده است ، این گروه محصولات زیادی را تا کنون بر روی وب منتشر کرده است که از آن جمله میتوان به سیستم های مدیریت محتوای جوملا بیس اشاره کرد. این گروه افتخار دارد تا بسیاری از سایت های علماء و سایت های اشخاص معتبر را طراحی یا پیاده سازی نموده است.
خدمات این گروه محدود به وب بوده و تولید قالب وب سایت و نرم افزار های کاربردی بر روی جوملا از اصلی ترین فعالیت های گروه می باشد. این گروه متشکل از تعداد زیادی شرکت نرم افزاری و وب سایت های اینترنتی می باشد که خدمات همگی این وب سایت ها در زمینه وب می باشد.

ارتباط با ما

دفتر مرکزی: بندرعباس ، بلوار شهید افروز شهابی ، کوی ولیعصر یاس 1
دفتر کیش:جزیره کیش - بازار اداری بیست - طبقه دوم - دفتر شماره 208
دفتر تهران:خیابان بهشتی ، خیابان قائم مقام ، کوچه میرزا حسنی ، پلاک 23 طبقه 3 واحد 5
کد پستی: 7919777371
تلفن های تماس(6خط):09124195066-09358006036
ایمیل: r.balvardi@gmail.com, info@dima.ir
سایت: www.dima.ir

Template Design:Dima Group